Barnmorskan

I morse var jag och lillpyret hos barnmorskan för att färdigställa inskrivningen. Jag trodde att jag skulle bli vägd och mätt, men hon frågade bara hur lång jag va och vad jag vägde och talade om vilket BMI jag har. Hon sa att det är bra om jag själv håller koll på vikten så kan hon bara fråga mig. Tyckte det lät lite konstigt, men vad vet jag, det kanske ska vara så!? I övrigt så fick jag lämna urinprov som var felfritt och blodprov som jag ännu inte fått alla svaren ifrån. Det jag fick veta nu var mitt blodvärde (133), blodsocker (3,8) och blodtryck (95/60), det andra skulle hon ringa om. Men aj vad barnmorskan gjorde illa mig när hon stack mig! Hon sa efter en stund "oj, du kommer nog bli blå för jag hade sönder blodådran" och jo tack, jag har bajsont i hela armen nu och har en stor blå knöl i armvecket! Men men, nu ska jag inte träffa barnmorskan förrän kring vecka 24, så det är ett bra tag kvar.

Jag har ringt och bokat tid för rutinultraljud idag också, den 13/1 ska vi dit. Känns som en evighet bort! Kommer då att vara i vecka 19 (18+) om dom inte flyttar mig då när vi är där förstås!

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Då har halva tiden gått :) Tänk att något som går så fort kan gå så långsamt samtidigt :p Kramar

2010-12-08 @ 15:13:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0