Snart slutjobbat

Nu är det bara en vecka kvar på jobbet innan jag går hem på min gravidpenning. Jag har fem korta arbetspass kvar att jobba, två dagturer och tre kvällsturer, sen ska jag vila och ta hand om mig själv! Det ska bli så himla skönt! I veckan skickade jag in begäran om ersättning för perioden jag ska gå hemma och hoppas att det går fort för försäkringskassan nu. Vore väldigt jobbigt att stå utan pengar!

Har så smått börjat fundera på hur vi ska lägga upp föräldraledigheten också och hur många dagar jag respektive Erik ska ta ut. Beslutet om hur mycket pengar jag får per dag har jag redan fått så egentligen är det bara att sätta sig nu och räkna på allvar! Jag tror dock jag låter det vänta tills jag har jobbat klart. Nått ska jag ju ha att göra när jag går hemma sista tiden innan förlossningen. Jag försöker spara på mig lite småprojekt som jag kan pyssla med fram till slutet. Kommer troligen bli väldigt segt annars att gå ensam hemma hela dagarna när Erik är ute och spelar och ligger borta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0