Te och mussepigg

Efter att ha läst runt lite och diskuterat på forum på nätet har jag kommit fram till att jag vill prova dricka hallonbladste de sista veckorna av graviditeten. Jag tror inte att det kommer göra att jag föder tidigare men om det kan hjälpa så att jag läker snabbare och blöder mindre efter förlossningen så tycker jag det är värt att prova! Jag beställde hem en påse från ekoexpressen igår så får vi se när det dyker upp i brevlådan! Jag har hört många olika bud om när man skall börja dricka de så jag ska höra med min barnmorska nästa vecka vad hon säger. Har hört allt från 3 månader innan BF till 4 veckor innan BF. Blandade bud med andra ord, så jag ska höra med barnmorskan så får går jag efter vad hon säger! Nu är det beställt i alla fall.

Råkade förresten köpa en Musse Pigg pyjamas till bebis i onsdags från Disney. Det blev också två matchande haklappar! Det stod på förpackningen att det skulle vara storlek 62-68 och passa i ålder 2-6 månader, men när jag kom hem och öppnade så var det snarare för en 6-månaders (om inte rent av en 9-10 månaders) än en 2-månaders. Sa till Erik att om jag klämmer ut en unge som är så stor redan vid 2 månader då blir jag rädd!

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Hmm, undra om det funkar det där med hallonbladste, kanske är värt att testa! Det kanske är så att pjamasen är från USA, och där kanske deras 2mån bebisar är i samma storlek som våra halvåringar? ;)

2011-04-29 @ 11:22:17
Postat av: Alexandra -mamma till Leia

"läker snabbare och blöder mindre" tror jag inte ett piss på! Jag läkte inte fort och blödde som ett djur. :P Och jag drack det från v 36-37. Jag har hört från v 36!

2011-04-29 @ 19:27:57
URL: http://triquetra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0