Trångt!

Från och med idag går jag hemma på min gravidpenning. Känns både bra och lite långtråkigt. Väldigt skönt att kunna vila sig och fixa saker i sin egen takt. Men väldigt tråkigt att bara gå hemma och inte träffa folk. Äsch, det blir nog bra! Förhoppningsvis tittar bebis ut någon vecka tidigare så blir jag sysselsatt!

Hela dagen igår hade jag massvis av sammandragningar och förvärkar. Framförallt på kvällen. Det gör inte ont men är obehagligt och man blir så trött! Det tar mer på krafterna än man tror! Bebis är väldigt stark nu också och det märks att det är trångt där inne. Hans sparkar gör riktigt ont ibland och så fort jag sitter ner så protesterar han. Helst ska jag stå upp hela dagarna om han får bestämma, men det orkar jag inte! Ligga en stund går bra, men jag får absolut inte sitta, då misshandlar han mina revben! Antagligen blir det väl för trångt när jag sitter och han trycks ihop där inne, stackarn. Men jag fixar inte att stå och gå hela dagarna, tyvärr! Inte kul att ligga jämt heller! Snart får du komma ut bebis!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0