Min solstråle!

Benjamins prickar är borta! Dom var nästan helt borta morgonen efter jag upptäckte dom. Det var bara några få kvar vid halsen, men på kvällen var även dom borta!

Idag har vi skickat ut inbjudningskorten till namnkalaset. Fick hjälp av Jennifer att slicka igen alla kuvert och klistra på frimärken så nu är dom på väg!

En fråga förresten! Benjamin har blivit extremt tv-biten. Han älskar att sitta i sin babysitter och glo på tv. Är det väldigt onyttigt för en så liten? Jag låter honom såklart inte sitta hela dagarna, men ibland när jag tar en dusch eller liknande så får han sitta och titta. Har hört att dom kan bli överstimulerade, men är det "bara" de?
Mammas lilla solstråle! Jag älskar dig!

Kommentarer
Postat av: Rebecka

På mammagruppen igår sa dom att det inte var bra för bebisarna, dom gav en lång förklaring som jag såklart inte kommer ihåg :p Men det var något med att det blir för mycket intryck för ögonen och hjärnan. I USA säger dom att det är "jättefarligt". Men jag låter Casper se korta stunder ändå :p Han vänder sig ju alltid åt TV:n iaf :p

2011-09-01 @ 19:42:24
Postat av: Marie

Frågade faktiskt barnläkaren det, för Tove är likadan, hon ääälskar tv´n och jag pallar inte sitta inne med henne utan den på =P Sätter henne dock aldrig för att "se på tv", men hon vänder blicken dit. MEN han sa iaf att det är väldigt olika forskning på det - en del säger att det blir för mycket intryck, men han sa då att de vänder bort huvudet när det händer. Det han dock sa är att hon kan förlora lite djupseende om hon får sitta och titta för mycket. Lagom är alltid bäst.



Det har ju inte varit några stora nyheter om tv-tittande och spädbarn och tv har ju ändå funnits ett par år...=)

2011-09-01 @ 21:01:07
URL: http://ivantanpaliten.blogg.se/
Postat av: Marie

Haha, hoppas vi inte budar på samma kläder då ;)

Beställde den plus lite till...bara råkade...=P Vi som inte har så mycket pengar längre egentligen, men äh - får väll hoppa över kläder till mig själv för resten av året..=P

2011-09-02 @ 16:00:10
URL: http://ivantanpaliten.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är inte bra för så små barn att titta på teve, de kan få problem med synen, pga att de är ljuskänsliga. Risken för att de ska få koncentrationssvårigheter ökar så jag skulle verkligen råda att inte sätta ett litet barn framför teven...

2011-09-05 @ 14:28:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0