Utvecklingsfas??

Benjamin har det senaste dagarna vart så otroligt mammig. Jag kan inte ens lämna rummet eller i allmänhet vara "för långt bort". Jag kan sitta bredvid medan någon annan håller (ex pappa) och har blir hysterisk. Jag kan inte komma på om det är just mig han vill ha nära eller om han i allmänhet inte vill vara ensam. Då det ibland bara är jag som duger men ibland tycks det vara ensamheten i allmänhet som skrämmer honom. Kanske är det en kombination? Han blir inte bara lite ledsen och smågnällig utan helt hysterisk och nästan panikslagen. Är det här en utvecklingsfas/nått naturligt/en åldersgrej som går över? Eller är det nått vi måste "ta itu med"? I så fall hur? Nån som vet? Hur handskas man med detta? Går det över av sig självt?

Kommentarer
Postat av: Marie

Så är Tove också, eller har varit i kanske 3 veckor men nu verkar det som det börjar gå över. Vi har inte gjort något, jag har varit med henne helt enkelt. Så tror ni bara kan låta det vara, det kommer gå över. Det är ju nu när man börjar sluta amma och börjar mata tror jag som gör en del av det.



Tack! Har inte ni också en Emmaljunga?

2011-12-05 @ 20:58:34
URL: http://ivantanpaliten.blogg.se/
Postat av: Marie - Mamma till Elias

Min son var likadan, kunde nte lämna rummet för minsta lilla utan att det blev skrik! Men vad jag har hört så beror det på att dom ser dig inte, de tror att man lämnat dom, men när man kommer tillbaka så blir dom jätte glada! Se det är nog bara en period. Eller ah, det var det för Elias iaf. Om han är i köket och leker och jag går till vardagsrummet för att hämta något så fortsätter han leka eller krypa efter =) (Elias är 9½månad)



Hoppas du blev nöjd med svaret :P

2011-12-06 @ 00:17:51
URL: http://mariesodermyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0