Hjärtat

Har nu på morgonen vart hos barnmorskan igen. Första besöket efter ultraljudet. Jag fick mitt moderskapsintyg, hon ställde massa frågor, vägde mig och tog mitt blodtryck samt att vi lyssnade på lillpyrets hjärta. Han låg på 136 vilket är normalt. Han gillade dock inte att hon körde med den där apparaten på magen. Jag fick några rejäla kickar av honom! Ena sparken gjorde till och med nästan ont!

Att jag idag hade samma vikt som på inskrivningen sa hon ingenting om utan ryckte mest på axlarna och sa att han tar vad han vill ha i magen, det är bara jag som blir lidande. Men hon trodde dock att jag skulle börja lägga på mig inom den närmaste framtiden så jag hoppas hon har rätt. Jag vill inte få allt på en gång!
Mitt blodtryck var bättre. Låg på 100/60. Jag har ingen aning om vad man skall ligga på och vad som är högt eller lågt, men att det var högre än vid inskrivningen vet jag. Vid nästa besök skulle hon ta nya blodprov och börja ta SF-mått också.

Kommentarer
Postat av: Alexandra -mamma till Leia

Normalt blodtryck är 120/90, så du har väldigt lågt! Du kanske har det sen innan, men det är mycket lägre än "normalt". Men så länge du mår bra så.

Bebis tar all näring den behöver, den (han) blir inte lidande om du "inte äter ordentligT", det är mamman som blir det. :)

PUSS

2011-02-07 @ 19:53:02
URL: http://triquetra.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag var hos BM igår men jag fick inget modersintyg eller gjorde nåt sånt där som du skrev om :o

Tyckte det var lite konstigt men får säkert det nästa gång :)

2011-02-09 @ 12:11:43
URL: http://lyyckligaste.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hehe ja så är det säkert (:

2011-02-09 @ 19:53:53
URL: http://lyyckligaste.blogg.se/
Postat av: Rebecka

När ska du till bm nästa gång då? :)

2011-02-16 @ 18:56:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0