Halvtid, eller?

Halvtid kan man räkna på två olika sätt. I sverige räknar dom flesta barnmorskor att beräknad födelse är i vecka 40 på 39+6. Medan man i tex usa räknar beräknad födelse i fulla 40 veckor alltså vecka 41 (40+0). Hel konstigt, jag vet! Men om vi nu räknar som svenska barnmorskor gör så har jag gått halvtid idag (19+6). Själv räknar jag dock på amerikanskt vis och tycker inte att halvtid inte är förrän i morgon när 140 av 280 dagar har gått och jag är i vecka 21 (20+0).

Anyway så tänkte jag att från och med nu när det bara är halva tiden kvar så ska jag mäta magen en gång i veckan samt ställa mig på vågen. Kan vara lite kul se förändringen sen! Så här ser det ut nu:


V. 20 (19+6)

Vikt: 55kg (2kg mindre än när jag blev gravid)
Omkrets: 87cm (vet ej vad jag startade på)
-Bild från V.20 (19+4)-

Kommentarer
Postat av: Jennie - Stolt hundägare och blivande mamma

Snart dags för en ny vecka då :)

Jag mäter inte min mage, då jag kanske har en dålig vecks så blir resultatet så konstigt..

2011-01-29 @ 15:12:01
URL: http://jenniezen.blogg.se/
Postat av: Alexandra -mamma till Leia

Tror att man rent allmänt säger att 20+0 är halvtid. Barnmorskor kanske säger annorlunda, men så räknade jag iaf. :)

2011-01-29 @ 17:16:09
URL: http://triquetra.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Äntligen lite naket Maja! ;D Lägg gärna upp bilder när du har på dig din nya bikini för den var apsnygg :D

2011-01-29 @ 18:50:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0