Svamp och BVC

Äntligen har jag fått hjälp med min fruktansvärda smärta i brösten, vid och mellan amning (med andra ord dygnet runt i princip)! Tänka sig att det skall behövas en vikarie på BVC och ett gäng goa tjejer i en tråd på familjeliv.se för att komma på vad problemet är och få hjälp! Efter många timmars läsande på nätet och diskussion på forumet har vi kommit fram till att vi (Benjamin och jag) troligen åkt på svamp. Jag på brösten och han i munnen. Så nu har vi med hjälp av vikarien på BVC fått behandling. Om det inte hjälper på några dagar skall jag ringa till BVC och få hjälp med starkare medicin och skulle smärtan ändå kvarstå så blir det utredning. Men nu börjar vi såhär och jag ser ljuset i tunneln!

Anledningen till BVC besöket var dock inte min smärta utan det var dags att väga Benjamin! 3960gram väger han nu och huvudomfånget är uppe i 37,5cm. Han växer på bra mitt lilla hjärta!

Myser i babygymmet:




Kommentarer
Postat av: jennie

nej vad roligt :)

Maila mig på min mail så hörs vi där om hur du vill ha din blogg:)

2011-07-21 @ 13:08:07
URL: http://jennsiii.blogg.se/
Postat av: Jennie

Är han vit i munnen? Det är svamp, eller torsk som dom säger. Jätte vanligt bland nyfödda och när man ammar, jag hade turen som slapp på brösten men Hugo fick i munnen och mitt bvc sa då att man ska ta Viscy vatten/ramlösa i en liten spruta jag fick hos dom, några gånger om dagen att spruta in i deras mun, det försvinner. Annars kan man koka 1 dl vatten och blanda i 1 krm bikarbonat och spruta in på samma sätt, jag gjorde det med Hugo vilket gav resultat! Ett litet tips :) Kram

2011-07-21 @ 16:20:30
URL: http://minbebis.com/blogg/jenniek
Postat av: Nike och Frejas mamma!

Duktiga killen! Vi var också och vägde idag, Freja hade gått upp 600 gram på två veckor och vågen stannade på finfina 4.460! Hoppas ni har det bra och att värken i tittsen försvinner! Har du lust att träffas någon dag? Utan mitt yrväder till tvååring? Kram Sara

2011-07-21 @ 20:58:20
URL: http://ienmammasliv.blogg.se/
Postat av: Tezz

Liam hade svamp imunnen när han va liten, vi testade medecinen som dom skrev ut åt oss men tyckte inte den hjälpte och dessutom va den jätte dyr tycker jag. Så hörde jag att vishyvatten skulle hjälpa mot svampen i munnen och mycket riktigt så försvann det med vishyvatten och tandborstning på tungan :P

2011-07-21 @ 22:21:40
URL: http://unikavi.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Usch, hoppas du slipper smärtan. Så jobbigt att just amningen som är så viktig gör så ont. Jag tycker du är stark

Oj vad stor han har blivit! Nu börjar han växa till sig, din varannan timmes-amning har gett resultat :) Kramar

2011-07-22 @ 09:30:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0