Barnmorskebesök

Vi har vart hos barnmorskan nu på morgonen jag och lillpyret. Fick lämna lite prover, väga mig, mäta magen och lyssna på hjärtat igen!

Blodsocker: 5,5 (efter två stora glas apelsinjuice till frukost)
Blodvärde: 122 (vet inte riktigt vad detta är och vad det ska ligga på men hon sa att det låg bra tack vare mina järntabletter)
Blodtryck: 100/55
Vikt: 58,5kg (japp nu börjar det hända saker på vågen)
SF-mått: 24cm ("24-25 sa hon, men vi skriver 24cm". Ligger i den övre delen av kurvan men det skulle jag inte stirra mig blind på sa hon)
Bebis hjärta: 139

Fick med mig lite information om amning som hon ville att jag skulle läsa redan nu. Vi pratade också om mina ryggbesvär och mitt låga blodtryck. Fick tipset att prova stödstrumpor mot det låga trycket, så det skall jag införskaffa mig ett par. Fick också datumen för föräldragruppen. Tråkigt nog ska vi dit väldigt sent då det är många i regionen som skall ha barn. Men bättre sent än aldrig antar jag! Nästa barnmorskebesök om 4 veckor!

Kommentarer
Postat av: Carin

Blir tvunen att hoppa över vattengympan idag, för jag är sjuk!! ont i bihålorna, feber, huvudvärk. Men hoppas du får en härlig stund i bassängen om du åker.

2011-03-02 @ 17:08:00
URL: http://nursen.blogg.se/
Postat av: Carin

och nästa vecka jobbar jag ;(

2011-03-02 @ 19:56:13
URL: http://nursen.blogg.se/
Postat av: Alexandra -mamma till Leia

Vi hade oxå föräldragrupp sent. Men det gick det med.

Ang blodvärde så är det järnvärde (hb) i blodet. (och det heter järntabletter :P Inte hjärn, då är det sån hjärna du har i skallen, hihi. Förlåt!) 122 är mycket bra!

2011-03-02 @ 20:29:50
URL: http://triquetra.blogg.se/
Postat av: mamma

så roligt att följa dig här,du bor ju så långt borta men jag hoppas vi ses på tisdag,tar nog brorsan med mig då (om han orkar upp),,kram min lilla rosenknopp.

//mamma

2011-03-04 @ 14:16:34
Postat av: Grodan Grön

Väger du inte mer, hur mycket vägde du egentligen från början......

2011-03-08 @ 12:34:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0