Dessa krämpor

Ju längre tiden går desto fler krämpor! Kläderna sitter allt tajtare och garderoben måste snart rensas, igen! Nu börjar till och med vinterjackan bli tajt och svår att knäppa, men jag hoppas den kan hålla vintern ut. Snart kan man ju faktiskt ha den uppknäppt med en tjockare tröja under. Termobyxorna går nästan inte att knäppa heller. Eller jag kan knäppa dom om jag tar i lite och dom håller sig knäppta så länge jag står men när jag sätter mig ner åker knapparna upp! Dom är inte speciellt sköna att ha på sig längre (känner mig som en michelin-gubbe) men jag måste när jag cyklar till och från jobbet, annars fryser jag.

Jag har börjat få riktigt riktigt ont i sidan och höften, lite i ryggen och rumpan. Äsch, kan inte förklara vart men jag tror det kan vara smygstart till foglossning som jag känner av. Ska fråga barnmorskan om det i morgon när jag ska dit. Vända sig i sängen, ta på sig kläder osv börjar bli jobbigt och jag har allt fler konstiga ljud för mig, haha! Pust och suck och stön. Det är inte klokt vad jag låter ibland! Jag börjar faktiskt känna mig som en tant! Kan inte ens sitta som folk utan måste på nått vis halvligga. Nästan lite skrämmande att känna sig så här redan nu vecka 25, jag menar det är ju 15 veckor kvar! Hur skall jag känna mig sen?

Kommentarer
Postat av: toffs

känner igen det där med tajta kläder! detta trots att det knappt syns på magen än att det bor nån därinne...=) krämpor har jag inte haft mer än lite allmän stelhet när jag suttit länge, man känner sig lite som en tant...:)

2011-03-03 @ 14:25:55
URL: http://gilgamesh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0