Tredje och sista delen

Nu har jag gått in i den tredje och sista trimestern samt den 7e månaden. Från och med nu räknas jag som höggravid! Det är ju inte klokt! Dock känner jag mig inte höggravid, även om jag är tung som bara den och börjar få allt svårare att röra mig. Ja, jag känner mig absolut gravid. Men inte hög gravid, inte än.

Idag har bebis vart riktigt aktiv och ibland har det till och med gjort ont när han sparkar och grejar där inne. Men det är ändå mysigt, ett tag till i alla fall. Jag misstänker att det bara är en tidsfråga innan jag faktiskt börjar tycka att det är riktigt jobbigt att han håller på. Idag kände jag att det var på gränsen. Men det är ju inte många veckor kvar nu så jag ska nog kunna stå ut. Förvisso över 9 av 10 bebisar som föds nu, men ett tag till får han allt ligga kvar! Han behöver växa till sig lite!

Kommentarer
Postat av: Marie

Så känner jag mer och mer ofta nu "kan hon inte komma ut nu". Såklart jag vill att hon ska stanna och växa till sig men ibland när hon rör sig där inne så vet jag inte vad jag ska göra. Brukar ibland ställa mig upp och vagga - då lugnar hon ner sig. Men fy fasen när hon sparkar neråt - känns som en fot ska komma ut och det gör ont!!



Men som du säger - inte långt kvar nu =)

2011-03-21 @ 21:25:39
URL: http://ivantanpaliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0