Vi boar!

Vi boar för fullt inför lillens ankomst här hemma. Hans rum är nästan färdigt nu (ska ordna bilder åt er). Gardinerna är uppe, sängen är bäddad, möblerna på plats, kläderna vikta och nerstoppade i byrån osv. Shoppinglistan blir mindre och mindre vilket är skönt. Men att boa inför hans ankomst är så mycket mer än att bara göra i ordning för honom och i hans rum. Hela lägenheten ska bli fin och kännas välkomnande. Bland annat är nu vardagsrummet ommöblerat och vi har beställt/köpt ny tv och tv-bänk (hemleverans inom 2 veckor). I hallen skall vi få upp hatthyllan och spegeln (som plockades ner vid omtapetseringen) och köket behöver uppdateras med nytt bord och stolar. Lite små pyssel i i vårt sovrum behövs också. Fönster skall tvättas och garderober skall rensas. Det är lite att pyssla med och jag vill ha det klart innan han föds. För ärligt talat, blir det inte gjort innan så kommer det troligen inte bli gjort alls!



Ryggen och höfterna värker fortfarande och det är stundvis riktigt jobbigt att röra på sig. Ibland är det så illa att min underbara man får dra mig upp ur soffan och sängen. Jag är som en strandad val. Hur ska jag klara mig ensam när han är ute på europaturné i maj?
Vecka 29 i morgon. Barnmorskebesök på onsdag. Nu går tiden undan!

Kommentarer
Postat av: Alexandra -mamma till Leia

Martin var ju iväg knappt en månad innan Leia kom. Han kom, som tur var, hem två veckor innan fröken ville ut. Se bara till att han är hemma innan. :) Vi kollade upp flygplatser i närheten av där de skulle spela så han skulle kunna komma hem fort ifall det var nåt ;)

2011-03-26 @ 19:16:30
URL: http://triquetra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0