BB-väskan packad

Idag när det ändå har vart så tråkigt väder och vi inte kunnat gå ut så har jag passat på att packa bb-väskan! Det gick i för sig väldigt fort med tanke på att jag redan skrivit en lista att gå efter, men nu är det gjort i alla fall. Kändes som det var lika bra att göra de då man aldrig vet när lillpyret tänker titta ut. Jag har i för sig sagt att han inte får komma ut förrän pappa är hemma igen. Men, nu är vi ändå i 9e månaden och han kan komma precis när han känner för de. Det är ju knappast några garantier för att han lyssnar på vad jag säger!

Senaste dagarna har jag haft väldigt mycket sammandragningar/förvärkar (eller mycket och mycket, mer än"vanligt"). Vissa kvällar har det nästan gjort ont till och med. Det som förvånar mig lite dock är att det sägs ju att man kan få mycket värkar av att vara väldigt aktiv med att det ska försvinna när man vilar. Men jag har tagit det väldigt lugnt de senaste dagarna och det tycks vara när jag vilar som värkarna kommer. Eller kan det vara så att jag har dom "hela tiden" men bara märker av dom när jag vilar och tar det lugnt? Hur som helst så känns det bra att livmodern övar. Det får mig att känna mig lugnare inför förlossningen av någon konstig anledning.

Jag försöker att ha nån liten grej att göra varje dag så att dagarna ska gå lite fortare och packa väskan var dagens uppgift. I morgon är det barnmorskan igen, på onsdag är det magplask och på torsdag ska jag åka och träffa världens bästa Rebecka! Min kära vän som är beräknad 1 vecka efter oss. Har inte träffat henne sen studenten vilket är 3 år sen så det skall bli riktigt kul! Jag längtar till torsdag!
En fundering: Hur ska vi kunna kramas med stora magar i vägen? Det återstår att se på torsdag! Spännande att se må jag säga.

En liten jämförelsebild vecka 34 och 36. Visst ser magen mindre ut nu?

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Åååh jag längtar hur mycket som helst tills på fredag! Kan knappt bärga mig! Helt sjukt hur länge sen det var vi sågs, så nu är det verkligen på tiden!

Haha ja den ser faktiskt mindre ut, men den har sjunkit en del och så har ju bebis fixerat sig så då kanske det inte putar lika mycket?

2011-05-16 @ 15:20:02
Postat av: Rebecka

Vad packade du i förresten? :)

2011-05-16 @ 21:38:02
Postat av: Rebecka

Och nu ser jag att jag skrivit fredag ;) Det är torsdag jag längtar till, såklart :p

2011-05-17 @ 09:17:15
Postat av: Me and My Baby Dolls

Vet du vad det blir för kön? :)

2011-05-18 @ 12:59:11
URL: http://mybabydolls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0