Extrakontroll vecka 34 (33+2)

För en liten stund sedan kom jag hem från min extrakontroll hos barnmorskan. Ni kommer kanske ihåg att jag för två veckor sedan var där och det visade sig på att min SF-kurva gick stadigt neråt och att barnmorskan ville ha in mig på en extrakoll för att se att bebis växer som han ska! Ja som sagt, nu har jag vart in på den där extrakontrollen. Allt gick bra och mitt SF-mått har ökat med 3-4 cm på bara två veckor vilket var väldigt bra! Så, vi behöver inte åka på något tillväxt ultraljud. Skönt!

Jag tog åter igen upp mina ryggbesvär med barnmorskan och nu tyckte hon att det var dags att prova TENS. Dels som smärtlindring för min rygg nu på slutet och dels som lite övning inför förlossningen (jag har sagt att jag kan prova det som smärtlindring då och man ska helst träna innan). Så jag fick en TENS-apparat med mig hem!
Då alla mina värden var så bra förra gången så kollade hon bara vikt, blodtryck sf-mått såklart och bebisens hjärtljud. Resterande grejer skulle vi ta på nästa besök. Bebis är fortfarande fixerad.


Vikt: -0,5kg sen förra gången. Totalt +7kg
Blodtryck: 105/70
SF-mått: 31 cm (32 tyckte hon, men skrev 31)
Bebis hjärtljud: 145


Mina mått är markerade med blåa kryss!

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Skönt att den har växt till sig! :D

2011-05-03 @ 13:07:29
Postat av: Moster A.

Vad skönt att allt är som det ska.Kram.

2011-05-03 @ 16:21:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0