Torsk igen!

Ja för hundrasjuttioelfte gången har han åkt på torsk! Igen!! Jag blir galen på det här. Mina tuttar gör så ont! Efter behandlingen på bvc för lite mer än en vecka sen blev det ju bra igen, men idag både kände jag och såg att det var tillbaka. Han är vit i hela kinderna. Började nu ikväll att behandla med vichyvatten och ber till högre makter att det ska ge med sig en gång för alla!

I helgen har Benjamins moster Viktoria vart här och hälsat på. Hon har hjälp mig med städning, disk, tvätt, hundar och Benjamin! Hon är verkligen en pärla! Så himla sklönt att kunna ta en dusch i lugn och ro medan hon sitter och leker med Benjamin. Han tycker om henne!

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Jag är sååå glad att vi sluppit torsken! Hoppas det ger med sig nu!

2011-09-18 @ 21:25:45
Postat av: Petra

Hej!

Min son har också torsk. Jag fick tips från BVC att blanda 1 tsk bikarbonat i 1 dl kokt vatten och sen pensla hans mun med det jätteofta, typ efter varje amning. Blandningen förvaras i kylskåp. Jag vet inte hur länge man kan ha den, men jag brukar göra en halv sats och göra en ny efter några dagar. Tror man får fortsätta behandla i ett par veckor efter att torsken är borta och se till att allt han suger på tvättas eller kokas så att svampen dör och inte smittar tillbaka.

Jag fick tabletter mot min svamp till slut och det verkar funka. Det känns bättre iaf.

Ursäkta uppsatsen, men jag ville bara tipsa eftersom jag tyckte bikarbonaten funkade ganska bra på min son. Hoppas ni får bukt med det, för jag vet hur j-a ont det gör.

2011-09-18 @ 22:58:36
Postat av: Caroline

Hej min son har också haft torsk och jag hade så fruktansvärt ont i brösten, men visste först inte vad det var har inte varit med om detta med mina andra två. Fick rådet att smörja brösten med svampsalvan Canesten som egentligen är till för bl.a. fotsvamp, vår son har vi gett Mycostatin som är flytande, efter varje måltid. Svampen i hans mun och mina onda bröst blev snabbt bättre...men nu verkar det vara tillbaka igen efter 1,5 månad så det är väl bäst att börja kuren igen...vill aldrig ha såå ont igen! Hoppas allt ordnar sig, Kram Caroline

2011-09-19 @ 22:36:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0