Flirtar!

Skrev ett jättebra inlägg nyss och när jag skulle publicera försvan allt! Suck! Så tråkigt att börja om när man lyckats få ner allt så bra. Jag gör ett nytt halvhjärtat försök.

Igår lärde farmor Benjamin hur man flirtar. Så sjukt gulligt! Han flirtar liksom med hela ansiktet. Sötare charmtroll får man leta efter.

Några andra "nya" saker som han lärt sig på senaste tiden är bland annat att;
- Klappa händerna. Helst till musik/sånger med rörelser.
- Vinka. Mest när han själv känner för det och gärna med båda händerna samtidigt.
- Stå utan stöd. Han är så duktig och mycket stadigare än han tror. Sätter sig ner utan problem när han inte vill stå längre.
- Klättra ner från soffan själv har han ju gjort ett bra tag nu. Det är så skönt att kunna vända ryggen till när han sover och göra annat utan att vara rädd att han ramlar och slår sig.
- Peka på saker om man frågar vart dom är. Tex "Var är kissen?" "Däää" säger han då och pekar på kissen. Eller så säger han "kssss" till kissen. Andra ord som han känner igen och pekar på är bland annat lampa, mamma, pappa och vovven.

Kommer inte på fler saker nu. Kom av mig helt när jag fick börja om med inlägget. Men, jag har sagt det förut och säger det igen, det är så sjukt häftigt att följa hans utveckling. För inte alls så länge sen låg han ju i min mage. Nu far han runt och hittar på hyss som den lilla buse han är!

Nu vaknade han så ska gå och plocka upp honom. För spjälsängen kan han inte klättra ur själv...än!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0