Igår

I morse skrev jag ett långt bra inlägg om gårdagen, men bara sådär så försvann allt och jag tappade suget helt. Så himla tråkigt att behöva börja om när man suttit så länge och skrivit. Men nu, flera timmar senare gör jag ett nytt försök. Lite halvhjärtat, men ändock!

Så, igår fyllde lilla älsklingen hela 10 månader! Första födelsedagen närmar sig med stormsteg. Kan inte riktigt fatta de, min lilla bebis är snart ingen bebis längre, han börjar bli stor! Vart tog tiden vägen liksom? Han föddes ju nyss!

Vi var till bvc igår också för 10månaderskontrollen. Vikten stannade på 7110g (-5 sen förra gången) och längden slutade på 71cm (+2). Lång och smal liten kille. Utvecklingsmessigt fick han stort plus i kanten också då han kan mer än han behöver för sin ålder, han ligger lite "före". Han va så duktig så. Nästa besök är vid 1år och då är det läkarundersökning och vaccinering också. Inget vi ser fram emot direkt, men men.

Babysimmet drog igång igen igår också. Jätte skoj. Benjamin verkligen älskar att bada, han är en riktig fisk i vattnet. Är så glad att vi började med de. Det är riktigt mysigt och han sover så himla gott efteråt. I natt sov han hur bra som helst. Somnade strax före 22, vaknade 02.30 och 06.00 för mat, gick upp 08.20. Jag hoppas dock att de bra nätterna håller i sig så det inte bara är efter babysim och bvc han sover så gott.

Bjuder på en bild från avslutningen på babysimmet del 1. (Den är ca 3 veckor gammal.) Mammas lilla fisk!


Kommentarer
Postat av: Alexandra - mamma till Leia

Jättefin bild på honom!!! Studentbild?

2012-04-11 @ 19:27:50
URL: http://triquetra.blogg.se/
Postat av: Alexandra - mamma till Leia

visst ja. 10 mån... då kan han inte fylla år i okt... Juni! Förlåt. Minnet är bra men alldeles för kort ;)

2012-04-23 @ 20:38:58
URL: http://triquetra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0