Vårkläder

Har börjat leta vårkläder till Benjamin. Ytterkläder alltså. Han skulle behöva en vårjacka och ett regnställ. Eventuellt väntar vi med regnställ tills han blir lite större/har lärt sig gå utan stöd. För innan de kommer vi troligen inte hoppa i vattenpölar och sitta i blött gräs med honom. Gummistövlar får också vänta tills dess, så vi vet vilken storlek vi landar på då. Svårt att gissa nu. Men en vårjacka vore ju inte dumt och kanske ett par gympaskor att kunna ha ute. Men det är svårt med storlekar! Vad ska man satsa på?

I skoväg har han ett par converse att växa i men det blir nog inte förrän till sommaren skulle jag tro. Så nånting enkelt att ha tills dess vore ju bra. I övrigt har vi bara inneskor/tofflor till honom, men det är ju inget att ha ute om han vill sätta ner fötterna och gåträna. Samtidigt som jag inte vill lägga en förmögenhet eftersom han troligen kommer växa ur de snabbt vill jag inte köpa skit heller. Ilandsproblem!


Kommentarer
Postat av: Rebecka

Vi har en skaljacka från PoP och en typ fleeceskaljacka (vet inte hur jag ska förklara den :p) från KappAhl, sedan har vi en fleecedress och ett underställ om det skulle bli lite kallare :) Skor har vi inte funderat så mycket på än, men vi har några stycken :)

Regnställ har vi ett fleecefodrat och ett "vanligt", fast de är nog mer tills han börjar på dagis, det är lite större strl tror jag :)

2012-03-06 @ 11:56:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0