Ikea

I torsdags när Benjamin va på dagis tog vi en sväng till Ikea. Vi behövde en madrass till spjälsängen. Men självklart blev det lite annat också. En ny/en till potta till Benjamin, några 3kronors handdukar att ha på skötbordet, en till lekback att ha i barnens rum osv. Lite småsaker. Vi va också in på stadium en sväng och köpte skor till Benjamin och mig. Egentligen var det Benjamin som behövde skor nu, men det va så bra pris att jag passade på till mig själv också. Så nu matchar vi!

Nån gång idag ska vi hämta spjälsängen vi ska ha. Benjamins gamla är för liten för nya madrassen. Tydligen har standardmåtten ändrats och vi köpte en madrass med fjädrar som inte går att skära till så den passar. Men nu har vi sån tur att en vän hade en spjälis med rätt mått till övers som vi får köpa billigt. Så ikväll eller i morgon ska jag bädda och göra fint. Nu är vi ändå i vecka 36 och det är inte långt kvar. Så det känns helt ok att börja med sånt nu. Följer lillasyster samma fotspår som Benjamin så är det verkligen inte alls långt kvar. Packa bb-väskan står också på agendan. Det har jag sagt lääänge nu, jag vet. Men nu börjar det verkligen bli dags att ta tag i de! Vi kan ju åka in i princip när som. Även om jag tror och hoppas det dröjer ett par veckor till.

I eftermiddag ska Benjamin till frissan. Det ska bli intressant! Mitt lilla yrväder som absolut inte kan vara still. Det är tur vi inte betalar fullpris.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0