V 34

Tiden bara rinner iväg! Idag går vi in i vecka 34 och jag har massor kvar att göra. Känner hur stressen sakta men säkert kommer smygandes nu. Måste inhandla babyskydd (bilbarnstol till bebis) och madrass till spjälsängen. Ja även till Benjamins säng. Efter vi fick ohyra blev vi så otroligt äcklade att vi inte ville låta barnen sova på sina madrasser (även om vi fick veta att det var ofarligt). Så, vi måste köpa nya (vilket förvisso behövdes ändå). Alla bebisens kläder skall vikas och läggas in i lådorna. Även en "växa låda" skall ordnas. Benjamins garderob måste också ordnas och inventeras innan helgen då jag ska på "klädbytardag" här i stan. Måste ju veta vad jag behöver komplettera med och inte.

Sen ska bb-väskan packas och förlossningsbrev skrivas. Fick med mig papper hem från mvc förra veckan med frågor att besvara till nästa gång. Så det måste jag sätta mig med också. Ja det är mycket nu. Mitt uppe i allt måste vi tvätta alla textilier i lägenheten som på nått sätt vart i kontakt med äckelpäckel ohyran (pälsängrar för den som vill veta). Men min mage är minst sagt i vägen! Varje gång nått ska i eller ur tvättmaskinen vill jag kräkas och blir svimfärdig och svettig. Sen när skiten ska hängas kommer foglossningen som ett brev på posten. Hänga in och sortera all tvätt ska vi inte ens tala om. Men, jag tror eventuellt att jag börjar se ett litet ljus i tunneln vad gäller tvätten. Det är nog bara en 4-5 svarta sopsäckar kvar på balkongen nu. Suck.

Mitt i all denna stress ska man hinna med att leka och gosa med Benjamin också. Tack och lov att han går på dagis två dagar i veckan så man får några timmar där man kan greja och dona utan att känna att man försummar honom. Just nu är jag himla glad att han sover mellan oss i vår säng kan jag säga! Det är nämligen på kvällarna när vi kryper ner i sängen hela familjen som man får chans att ta igen tid man missat under dagen. Han är så galet gosig vår son!

Babbel babbel. Ikväll somnade han tidigt då han hoppade över middags luren. Så nu ska jag passa på att bara vara innan jag också slocknar. Det blir långa dagar när han stiger upp 05.30 och inte sover middag!


Kommentarer
Postat av: Rebecka

Magbilder tack ;)

2013-04-15 @ 19:48:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0