6e månaden

Läste i en av mina gravidappar på telefonen att jag nu är i 6e månaden och ca 60% är avklarat. När gick tiden så fort? Det börjar på allvar bli dags att fundera på det där med syskonvagn känner ja. Men jag är så himla osugen. Syskonvagnar är stora, klumpiga och dyra! Det finns ingen vagn som faller mig riktigt i smaken. Inte blir man mer sugen när man känner hur tungt det är med en singelvagn i oplogad snö heller. Hur ska det bli sen med en dubbel?

De vagnar vi/jag funderar på just nu är Bugaboo donkey som ligger runt 11.000kr (import) och nya Babytravel las vegas som kostar 3999kr i Sverige. Fördelen med donkey är att den går att göra om till singelvagn och att handtaget är ställbart. Köper vi en las vegas måste vi komplettera med en singelvagn (och får båda anpassa oss till höjden på handtaget). Så rent ekonomiskt handlar det i slutändan om ungefär samma pengar. Men det känns ju aningens saftigt att lägga nästan 11.000kr på en vagn. Samtidigt som 4000kr känns nästan så billigt att det är "för bra för att vara sant". Jag blir tokig!

Bilderna är lånade från Google.


Kommentarer
Postat av: Alexandra o Leia

Hade jag fått syskon tätt ihop hade det blivit en donkey för oss. Just för att man kan göra till singelvagn om man bara har ena barnet med sug/när andra barnet blir för stort för vagn. Nu har vi inte det "problemet", då leia tvärvägrar vagn o anser sig vara för stor för vagnen.... :P puss

2013-02-07 @ 16:55:43
Postat av: Marie

Jag vet att det är mycket pengar men jag lovar dig att du kommer bli så besviken om du köper las vegas. Har för mig att du inte är mycket längre än mig (ca 163) och handtaget jättejobbigt, tyckte jag. Ta delar av vagnen på delbetalning om ni kan. Tänk på att denna vagn kommer ni kunna ha i minst 3 år....

Hoppas ni kommer fram till något. Snart ärju bebis här:)

2013-02-07 @ 20:59:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0