Snabbis

Benjamin har vart ledsen och missnöjd hela dagen. Jag tror att det kan vara magen. Eller tänderna. Hur som så har vi provat allt känns det som. På förmiddagen begav vi oss ut på en två timmas promenad och några ärenden bara för att få komma ut. Han tyckte det va rätt skönt första timmen, men sen blev han bara ledsen igen och ingenting va bra. Så vi gick hem igen. Jag hade planerat att städa idag eftersom vi får främmande i morgon. Men det har ju gått sådär. Eller snarare inte alls. När jag väl fått honom till att sova middag passade jag på att ta en snabbis vid symaskinen (Hade kunnat städa, men ville få lite avkoppling efter flera timmars gnäll). Så jag ritade ett dregglis mönster och sydde en dregglis helt enkelt. Trotts några missöden med både över och undertråd som tog slut lyckades jag få ihop den. Nu fattas bara knappen som ska slås i, men det får bli när Benjamin vaknat! Inte min snyggaste skapelse, men övning ger färdighet!


Kommentarer
Postat av: Pappan

Du är så duktig älskling :)

2013-02-15 @ 22:26:10
URL: http://www.sir-reg.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0