V. 30 och ingen middagsvila

Ja då har vi gått in i vecka 30 nu då! Stressen över allt som behöver fixas innan hon kommer börjar smyga sig på. Minst sagt. Det är saker som skall inhandlas, som måste inhandlas och inte kan vänta. Det är grejer hemma som skall fixas i ordning, möblering, tvätta bebiskläder, packa bb-väska, skriva förlossningsbrev, hämta upp saker ur källaren osv. Har ett gäng saker jag tänkt sy som jag vill få gjort också. 10 veckor kvar (till beräknat, hon kan ju komma både tidigare och senare) kan låta mycket och man kan tycka att vi hinner. Men, sakta men säkert så ger min kropp upp och jag kommer inte orka dona och feja på slutet. Det är knappt så jag orkar nu. Jag är verkligen stor, tung och osmidig! Så jag måste verkligen ta tag i ett och annat så det blir gjort! Innan det är "för sent". Det är ju inte bara saker att fixa inför lillasysters ankomst som skall orkas med heller. Nej, blivande storebror, hunden, katten och hemmet ska ju tas om hand också. Benjamin håller troligen på att sluta sova middag nu. Var och varannan dag är han omöjlig att få i säng för middagsluren. Så han skall underhållas precis hela dagen! Vilket är jättemysigt och roligt, men oj så krävande! Man är mer än slut när kudden börjar ropa om kvällarna vill jag lova. Så det är inte så "bara" att dona med saker inför bebis ankomst. Men vi får se, i morgon ska Benjamin gå sin första långdag på dagis. Sex timmar ska han vara där. Så då får jag ju lite tid över.


Myskillen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0