Bloggtorka

Senaste tiden har vart intensiv. Isabel har vart sjuk med feber, gallskrik och dålig sömn. Nu är hon frisk men sover knappt. Hon vaknar minst en gång i timmen och gnäller, vrider och vänder. Trotts pyjamas och filt på natten har hon i två tre nätter känts lite kall, så ikväll drar vi fram ett täcke så får vi se. Kanske har hon sovit dåligt efter hon va sjuk för att hon har vart frusen. Det är värt ett försök åtminstone. Efter att ha blivit väckt minst en gång i timmen fem nätter i rad är jag en smula desperat efter sömn! Det gick ju an när man bara hade ett barn, men nu när man har två behövs sömnen för att man skall orka.

För övrigt flyter dagarna på. I tisdags blev Isabel 3 månader. Det firades med en besök på BVC. Hon väger nu 5680gram och är 60cm lång. Sakta sakta dalar hon på kurvorna och ligger nu preciiis under medelkurvan. Det var meningen att hon skulle ha fått sina första sprutor också, men eftersom hon va sjuk så fick det vänta. Vi ska tillbaka om två veckor istället.


Benjamin har idag vart på Parken Zoo med våra vänner "kompis Jocke" och "kompis Malin" som Benjamin så gulligt kallar dom. De hade tydligen haft de jättebra! Min lilla kille börjar bli stor som åker på äventyr "själv". Han va helt slut efteråt så han somnade i bilen hem. Erik bar in honom i våran säng, han öppnade ena ögat för att kolla att mamma och pappa va där sen somnade han om och sover som en stock! Det ska bli så kul att höra honom berätta om sin dag i morgon när han vaknar.

Båda barnen sover, så jag ska fota lite kläder till min facebookloppis och lägga ut (kika in vettja: https://www.facebook.com/groups/548555695214646/ ). Sen avslutas den här dagen med godis och film i sängen för den här mamman! Träningen får nya tag när jag fått lite sömn. Nu är jag så trött att jag med 'nödd och näppe' orkar laga mat och leka med barnen. Men det går framåt!


(Dagiskillen redo att gå till förskolan och Isabel provar sin nya höstoverall)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0