Planering

Idag ska jag på allvar försöka ta tag i planeringen kring Benjamins namnkalas (eller vad man nu vill kalla de, namngivardag är ju också en variant). Lokalen är bokad och datumet är spikat men det är ju en himla massa annat som skall fixas. Inbjudningskort, gästlista, planering av mat/fika osv. Kanske ska ställa mig och provbaka lite också så man vet vad det är man bjuder på!

Namnkallaset kommer att kombineras med vår försenade bröllopsfest, så på nått smidigt sätt skall det ordnas så att de som inte kunde uppvakta oss i samband med bröllopet får möjlighet att göra det nu. Men riktigt hur jag ska få till det och hur jag ska formulera mig i inbjudningarna vet jag inte riktigt än. Någon som har förslag?
Ett bord för bröllopspresenter och ett bord för namnpresenter.
Ja, vi får väl se hur det blir!

För dom som undrar om han inte skall döpas så är svaret nej, han skall inte döpas då varken jag eller Erik är troende. Men vi vill fortfarande uppmärksamma vad vi valt för namn till vår älskling och ha ett litet kalas för honom. Det blir som vid dop men utan ceremonin i kyrkan. Vill han sen när han blir stor döpa sig så är det helt ok, han får välja själv! Så gör vi, hur gör ni?

Från det ena till det andra så har Benjamin fortfarande torsk så nu ska vi köpa vischy vatten och pensla honom i munnen 5-6 gånger om dagen i hopp om att det ska bli bra. Själv skall jag få tid hos en läkare för att få nån medicin utskriven. Hoppas hoppas jag kan få slippa smärtan snart!
Har ingen färsk bild på Benjamin inlagd i datorn så jag bjuder på en gammal - här är han 3 veckor och 2 dagar gammal. (foto: AC Dahlin)

Kommentarer
Postat av: Viktoria

När är det där namnkalaset?

Jag är hemma senast 4 Augusti/ så blir det innan eller efter? =) Ha det bäst, puss & kramizar

2011-07-29 @ 18:24:11
URL: http://threeyear.blogg.se/
Postat av: Sabine

Vi har inte haft varken namnfest eller dop för Alice och kommer inte ha de för Hugo heller. Vi är inte troende här hemma heller.

2011-08-02 @ 11:02:29
URL: http://allavifina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0