Sjuk mamma

Har till och från vart sjuk de senaste veckorna. Förkylning med hosta och feber. Men på nått sätt har det funkat. Man har några superkrafter att plocka fram när man går hemma med bebis. De må ha vart tungt och jävligt, men på nått sätt har det gått runt. Men knappt längre. Har åkt på en hemsk öroninflammation och troligen har det värkt hål på trumhinnan. Ska till vårdcentralen i eftermiddag och förhoppningsvis på antibiotika/pencilin utskrivet. Men nu är det tungt! Önskar nån kunde komma och avlasta mig lite med hundar och bebis. Jag orkar helt enkelt inte springa efter min vilding hela tiden nu när jag bara vill sova bort hela dagen. Men det får gå, det måste de ju!

Från det ena till det andra. Jag måste sluta amma. Benjamin bits och det gör skitont! Till råga på allt tycker han att det är jättekul och skrattar så han kiknar när jag säger aj. Min lilla huligan! Men hur ska jag gå till väga? Han dricker inte mer än 10-30ml ersättning/välling, sen tröttnar han och vill inte ha. Om ens de, ibland vill han inte ha alls! Tips någon?


Kommentarer
Postat av: Sara

Vänta ut honom, tro mig, han äter när han blir hungrig! Om du vill kan jag ta med Benjamin hem till oss en sväng i helgen, så kan du sova och så kan jag försöka få honom att äta, så du slipper höra när han skriker för att han inte får tutte.



Hör av dig om du vill det!



Massa krya-på-kramar!

2012-03-01 @ 16:11:58
URL: http://ienmammasliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0