Inget än

Det är många som frågar om jag har börjat känna lillpyret i magen än. Men det har jag inte. Man brukar säga att som förstagångsföderska så känner man första gången kring vecka 16-20. I dagsläget är livmodern för stor och bebis för liten för att h*n ska kunna nå ända till kanten så jag känner något och även om bebis skulle nå så vet jag ju inte hur det känns ännu, så jag skulle troligen bara tro att det är tarmaktivitet. Är man dock andragångsföderska brukar man kunna känna tidigt eftersom man då vet hur det känns och vet vad man ska leta efter. Jag är som ni vet bara i vecka 15, så jag lär knappast inte känna någonting före jul och jag kan till och med få vänta ända till mitten/slutet på januari innan jag känner nåonting.  Så nu vet ni och behöver inte fråga. Jag lovar att jag kommer berätta här på bloggen så fort jag känt någonting!

Kommentarer
Postat av: mamma

vem vet,det kanske blir den bästa julklappen att få känna de små sparkarna.

det där med järntabletter är så individuellt.

kram mamma,

2010-12-18 @ 09:38:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0