Krämpor

Jag börjar känna mig som en stel gammal tant. Har nämligen börjat få riktigt ont i ryggen/ryggslutet/rumpan på vänster sida. Kan inte riktigt beskriva vart det sitter eller hur det känns med det gör ont och jag vet inte vad det är! Det har bara blivit värre de tre senaste dagarna och om det inte vänder snart utan fortsätter att bli sämre kommer inte jag klara av att jobba. Så håll tummarna för mig att det vänder snart!
Kan förresten berätta att vi troligen fått tag på en diskmaskin! Känns nästan som ett måste innan bebisen kommer. Sen är det bara mikro som fattas, men det kan man köpa på Ö&B eller nått sen, behöver inte vara nån värsting!
Jag börjar förresten bli lite små orolig för bristningar! Har fått två nya på ena höften och en på andra, mitt i ena tatueringen. Inte snyggt! Erik tycker jag ska smörja mig med nått oavsett om det fungerar eller inte, så nu letar jag efter någon bra kräm/lotion. Har hittat två stycken som det står mellan. Någon specialcréme mot bristningar från yvers-rocher eller havandeskapsolja från Weleda. Ingen av dom va speciellt dyr, så det är frågan vilken man skall satsa på!? Har hört att vanlig olivolja skall vara bra också, men jag klarar inte av den överdrivet feta ytan man får av de.

Kommentarer
Postat av: Alexandra -mamma till Leia

Jag smörjde mig med lotion flera ggr om dan, men inte blev det bättre. (tror nämligen inte att det är nån större skillnad mellan typ babyolja o sån annan olja. Fukt är det som gäller). Dock är det så att bristningar inte ha nåt annat med att göra än hormoner och tyvärr inte går att förebygga. Man får det pga att huden töjs för snabbt. En del får det lättare än andra.

Men smörj på! Men det går som sagt inte att göra så mycket åt det sen ändå. Förhoppningsvis så vöxer du mycket nu i början o sen inte så m ycket i slutet, så blir inte bristningarna större. Puss

2010-12-07 @ 09:00:32
URL: http://triquetra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0