50 dagar kvar

Jag tycker det var alldeles nyss som jag gjorde att inlägg om att det var 100 dagar kvar. Men nu är det alltså bara 50 (!) dagar kvar! Det är nästan läskigt att tänka på, femtio dagar är ju ingenting. Snart är vi föräldrar! Föräldrar till ett alldeles eget litet knyte. En ny människa som består av mig och Erik. Det är ju helt sjukt, men häftigt!

Tiden har gått så himla fort att det nästan är skrämmande. Jag både längtar till och fasar inför förlossningen. Lite som en skräck-blandad-förtjusning. Förlossningen i sig och smärtan är jag inte rädd för, det är mer tankar kring själva grejen att vi faktiskt ska få en bebis. Att den är våran och vi ska ta den med oss hem. Det är det som inte riktigt gått in i mitt huvud än och kommer väl antagligen inte göra det förrän vi väl står där heller!
Jag längtar!

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Ja visst är det sjukt?! Att man ska få en bebis, en människa som har varit ett litet frö. Hela grejen är helt sjuk! Magisk nästan! Som en blomma, man sår ett litet frö och det blir en stor blomma. Men nu är det en människa! Underbar men skrämmande tanke! Vi kommer klara det galant :D

2011-04-30 @ 10:54:15
Postat av: Marie

Förstår precis hur du känner konstigt nog :)

2011-04-30 @ 14:51:12
URL: http://mosterbi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0