Sömnbekymmer

Övertrött bebis är inte att rekommendera. Senaste dagarna har Benjamin haft det väldigt jobbigt att somna in och han sover oroligt. Han kan skrika i en timme innan han somnar av utmattning. Ingenting hjälper. Det är precis som om han vore väldigt övertrött eller överstimulerad. När han väl sover kan han skrika och gråta i sömnen. Jag misstänker mardrömmar. På nätterna sover han nu hos oss i vår säng. I sin egen säng vaknar han på två minuter och är jätteledsen. Jag tror att han är i någon utvecklingsfas och att det är övergående, men det gör så ont i hjärtat att se honom så ledsen. Man vill ju göra allt för att trösta och skydda! Han har så svårt att komma till ro och det enda som hjälper när han skriker är att leka med honom eller på nått sätt roa honom, men det funkar ju inte när han ska sova! Då blir han ju ännu mer stimulerad. Jag hoppas den här perioden går över snart, för allas skull.

Inte nog med att han har svårt att somna, han har börjat vakna vid fem på morgonen och tycker att det är dags att gå upp. Han ligger och pratar, gurglar och jollrar för sig själv i mörkret i nån timme innan han kan tänka sig att somna om. Inte jätteroligt precis. Till råga på allt så passar han på att bajsa så jag måste kliva upp och byta. Hoppas att även detta är övergående för det är inte mänskligt att gå upp så tidigt!

Nått som är väldigt mysigt dock är att han leker med sina fötter!


Kommentarer
Postat av: Pernilla Wallette

Åh, sicken liten söööt parvel. Och ja, jag förstår att det är jobbigt när de små inte vill sova,



kram Nilla

2011-10-18 @ 22:04:58
URL: http://ekdungen.blogspot.com
Postat av: Marie

Känner igen det helt och hållet! Börjar tro att det är någon slags utvecklingsfas, vi får hoppas på det.

Haha, tove satt och sög på sin fot när hon satt i mitt knä, när jag drog henne från foten blev hon jäääättearg, så det är något med bebisar och fötter;)

2011-10-19 @ 14:38:47
URL: http://ivantanpaliten.blogg.se/
Postat av: Alexandra - mamma till Leia

Det är skitjobbigt, men var HÅRDA på rutiner! även om han är liten så mår de bäst av att ha rutiner. Och försök låta honom somna i sin egen säng (o sova där) så vänjer han sig snart! ge det 2 veckor så har han vant sig. :) Puss

2011-10-22 @ 11:04:04
URL: http://triquetra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0