Viktnedgång - mammakroppen ska bort!

För fyra och en halv vecka sen bestämde jag mig för att på riktigt ta tag i vikten. Nu är jag garanterat klar med barn och känner att det är dags att bli av med överflödig vikt som jag lagt på mig under graviditeterna. Det är dags att forma kroppen och leva sunt. Så jag har tagit hjälp av en underbar vän som hjälper mig med kosten och får mig att tänka i andra banor (på hennes hemsida sjobecks.se kan du läsa mer och även se priser - jag rekommenderar henne verkligen).

På fyra veckor har jag, med hjälp av coachen, tappat massa i vikt, men framför allt flera centimetrar runt kroppen. Närmare bestämt: 


Vikt -4,9kg 

Över byst -2cm 

Under byst -5cm 

Midja -9,5cm 

Mage -10cm 

Höft -4,5cm 

Lår -5cm 


Allt detta har jag alltså lyckats med bara genom att lägga om kosten! Om ett par veckor kommer lite träning in. Jag ska träna med hjälp av Olga Rönnbergs bok "träning för nyblivna mammor". Det ser jag fram emot! Men det är inte bara kroppen som förändras. Även psykiskt mår jag bättre. Jag har mer energi, jag är gladare och positivare i allmänhet. Jag orkar leka med barnen på ett annat sett. Jag rekommenderar verkligen alla att på allvar lägga om sin kost. Inte bara köra någon osund diet i några veckor, utan lägga om livet. Det är varken svårt eller jobbigt. Bara man kommer över tröskeln. Första två veckorna saknade jag vissa saker, viss mat, men inte längre! Jag har hittat alternativ som jag trivs med. Det gäller bara att läsa på lite. Det finns inga ursäkter!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0