Inskrivningen

Nu har vi vart på inskrivning hos barnmorskan lillpyret och jag. Det gick jätte bra och barnmorskan var trevlig. Det visade sig att det var samma barnmorska som blivande farmor (svärmor) haft under sina tre senaste graviditeter. Japp, men andra ord så var barnmorskan gammal som gatan, haha!
Hon sa när vi bokade tiden att besöket skulle ta ungefär 15 minuter bara, men jag var där i 50 minuter och det var hon som pratade, inte jag! Vi har i alla fall fått massor av information nu om kost och hälsa. Vi har pratat om vikten av bäckenbotten-övningar och träning under graviditeten. Alkohol, kattlådor och gud vet allt. Tack och lov fick jag böcker, broschyrer och papper med mig hem som jag ska läsa när jag får en stund över.
Barnmorskan ville förresten räkna min graviditet efter mensen och inte bry sig om vad senaste ultraljudet sa då hon anser att man blir så flyttad hit och dit i alla fall. Så, pyret är nu beräknat till den 15 juni och inte den 21 vilket betyder att jag idag är i vecka 12 (11+1)!
Nästa besök är om två veckor och då skall jag få lämna blodprov, urinprov och väga samt mäta mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0