Hos barnmorskan

Var hos barnmorskan i morse. Det gick ganska bra. Nästan alla mina värden var bra och bebisen är redan fixerad!


Vecka 32 (31+3)
HB - 132
Blodtryck - 105/60
Blodsocker - 5,8
Vikt - 64,5kg (+2,5 sen sist, totalt +7,5)
Bebis hjärta - 139
SF-mått - 28cm

Tyvärr var mitt sf-mått i minsta laget och vi skall tillbaka om två veckor för att se om det hänt något. Om inte blir vi skickade på ett TUL (tillväxtultraljud) för att se att bebisen verkligen växer som han ska. Barnmorskan sa att troligen fick jag det låga måttet för att han sjunkit ner så långt och fixerat sig, men hon ville ändå göra en extra koll för att vara säker. Hon sa också att eftersom jag själv inte är speciellt stor så det vore det ju inte konstigt om även bebis är liten, så vi skulle inte oroa oss. Men självklart så snurrar ju tankarna ändå, det kan inte hjälpas!

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Det finns säkerligen ingenting att oroa sig över. En del bebisar är stora, andra är små. Men det är ju ändå jättebra och skönt att de vill göra en extra koll.



Och självklart oroar man sig. För allt. Det handlar ju ändå om ens barn.

2011-04-22 @ 10:36:36
URL: http://enannandelavstockholm.se
Postat av: Viktkamp

Det är säkert inget att oroa sig men förstår dig, tänker på er!

2011-04-23 @ 23:41:08
URL: http://viktkamp.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0