Kalas och bvc

Passar på att uppdatera lite snabbt medan Benjamin sover! Det är svårt att hinna med bloggen nu när han börjat vara vaken allt mer och kräver sin tid och uppmärksamhet. Så fort man får en stund över så vill man hellst bara vara. Datorn får komma i sista hand. Men nu ska jag försöka uppdatera er lite om det senaste dagarna!
I lördags fyllde jag år så då var det myspys och "kalas". Fick fina presenter och Benjamin var en ängel nästan hela dagen. Det var kvällen som var jobbig. Han har börjat ha ganska bra dagar och riktigt bra nätter nu men kvällarna är lite knepiga. Då är det ingenting som duger åt honom. Men när han väl slocknar sen kring 21 så sover han för natten sen. Han har endast två avbrått för mat. Ett vd 02 och ett vid 05.30, sen är dte morgon kring 08. Helt ok!
I söndags var det kalas igen. Då var Benjamins morfar, moster och ena morbror och Yvonne här. Både jag och Benjamin fick fina presenter!
Morbror Per håller i Benjamin (dålig bild tyvärr)
Moster Viktoria med en sovandes Benjamin!
T.V. - Presenter. T.H. - Benjamin sovandes på moster Viktoria, vår hund Nova och pappa.

Idag har vi vart på BVC, 8 veckorskontroll med läkarbesök. Det gick kanon och Benjamin fick mycket väl godkänt på alla tester plus ett stort plus i kanten för att han var så allert och med i blicken! Det värmde i mitt mammahjärta kan jag lova! Min lilla kille!
Vågen stannade idag på 4370g och han är nu hela 56cm lång. Mammas lilla kille börjar bli stor!

Kommentarer
Postat av: Elin - Melvins mamma <3

Så söt han är, och jisses vad han växer nu är han om melvin i vikt.

2011-08-09 @ 09:18:33
URL: http://summermom.blogg.se/
Postat av: Marie

Han är ju såå söt! Visst är det skönt att det börjar bli lite rutiner nu? Tove sover ungefär som Benjamin förutom att hon äter en gång mindre. Men det gör ju inget med tanke på att hon redan väger över 6 kg =P



Och Grattis i efterskott! =)

2011-08-09 @ 09:49:10
URL: http://ivantanpaliten.blogg.se/
Postat av: Lilla familjen

Så fin !

Grattis i efterskott (:

2011-08-12 @ 11:06:50
URL: http://tweju.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0