Indiansk visdom

Indiansk visdom
Enligt en legend om Maya-indianerna kunde de förutsäga könet på barnet genom moderns ålder. Jämför din ålder det år du blev gravid med årtalet då du blev gravid. Är båda jämna eller udda blir det en flicka, är en jämn och en udda blir det en pojke.
Om detta stämmer så väntar vi en pojke. Jag var 21 när jag blev gravid och året var -10. Vilket även stämmer överens med den kinesiska födelsekartan som jag la upp för ett tag sen som också säger pojke. Lite mer än halva tiden återstår innan vi får svaret. Men vad tror ni, kan man tro på Maya-indianerna?

Kommentarer
Postat av: Alexandra -mamma till Leia

Jag va 23 och jag blev gravid 09... två udda = tjej. Stämmde.

2011-01-03 @ 16:29:33
URL: http://triquetra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0