3 veckor

Idag är det tre veckor sedan Benjamin föddes! Det är inte klokt vad tiden går fort. Den bara sveper förbi och man undrar vad man har gjort med tiden!? Ammar, byter blöjor, gosar och sover är väl vad man gör nu för tider och någonstans där i mellan försöker jag hinna med att äta själv också och umgås med min man. Jag hade aldrig kunnat föreställa mig hur mycket en så liten kräver. Men det är underbart och han är värd varenda sekund av uppmärksamhet!

Äntligen börjar amningen kännas bra också och mina stackars bröstvårtor tycks äntligen ha härdats och är nu relativt vana vid den brutala misshandel som dom utsätts för x-antal gånger per dygn! Den smärta som dom (jag) genomlidit fram till nu var också något som jag inte alls kunde föreställa mig innan. Men nu känns det som sagt bra. Visst kan det göra ont ibland när han vart väldigt tuttig och snuttig och mina bröst inte fått vila, men det är inte alls samma sak som förut. Nu kan jag leva med de!
Har tyvärr inga dagsfärska bilder men bjuder på några andra så länge:

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åhh! vad söt! Och vad mycket hår han har!! Kommer snart se ut som en riktig tuffing;-)



KramKram

2011-07-02 @ 12:29:53
Postat av: Alexandra -mamma till Leia

Jag härdade inte ut. Jag gick hellre igenom en förlossning till än att ha så ont i tuttar och överallt där jag hade ont efteråt. aldrig mer :) (+ att jag inte hade mjölk så Leia blev nöjd)

MEn! Va gullig han är din lilla kille :D KRAM

2011-07-03 @ 13:54:09
URL: http://triquetra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0