Över 3kg

I morse var vi åter igen en sväng till bvc för vägning. Nu har lillhjärtat passerat 3kg, närmare bestämt så låg han på 3125gram idag. Tjohoo! Det innebär att jag får glesa ut amningen lite mer nu, från varannan till var tredje (max var fjärde) timme! Äntligen kanske man kan få börja känna sig mer som en människa igen och kanske hinna göra nånting på dagarna!

Efter bvc besöket träffade vi Lena och hennes lilla Alvin på en fika! Mycket trevligt och oj va stor lilla Alvin har blivit! Har svårt att tänka mig att Benjamin ska bli så stor. Men självklart kommer han ju bli de! Det skiljer bara 5,5 veckor mellan dom, ändå var Alvin en riktig bamse jämfört med Benjamin!

Nu är vi hemma igen efter att ha vart ute hela förmiddagen (och halva eftermiddagen). Dock han vi inte mer än innanför dörren innan vi insåg att vi måste ut igen. Det är så sjukt varmt inne så det går inte att vistas inne alls! Så nu sitter vi på balkongen och myser, eller ja, Benjamin ligger i vagnen och jag sitter vid datorn! Kan säga att jag är väldigt glad över att vi har skugga på balkongen nästan hela dagen. I alla fall så här mitt i sommaren!
Nappen är jättegod men skulle den råka trilla ut så har man en tumme att ta till!

Kommentarer
Postat av: Sandra - Gravid i vecka 42

Han är så fruktansvärt söt :)

2011-06-30 @ 19:59:02
URL: http://ettplussett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0