BVC

Idag har vi vart på BVC. Benjamin är nu 64cm lång och väger 6175gram. Vi pratade om att snart börja introducera gröt åt honom, i hopp om att han ska kunna sova längre pass på natten. Jag ska nog vänta nån vecka till tror jag, men sen ska jag försöka smygstarta. Men vi får se. Hon sa att det är att rekommendera att ge honom gluten medan han fortfarande helammas. Så vi ska väl göra de. Kan va skönt att ha lite tid på oss och smygstarta så vi dels ser vad han tycker, men också för att se hur hans mage reagerar på fast föda.

Efter BVC träffade vi Sara och hennes två söta tjejer Nike och Freja. Vi åkte till dollarstore, McD och ö&b. Benjamin har fått (ska få) 2 nya julklappar. Sen blev det fika hemma hos mig. Har ju hela frysen full med vaniljbullar!

Om lite mindre än en timme kommer tant Madde hit och myser med Benjamin. En helspäckad fredag med andra ord. Men en mycket bra fredag!


Kommentarer
Postat av: Madde

Gullungen! Tack för en trevlig kväll :)

2011-11-05 @ 00:08:38
Postat av: Sara H

Vilken fin overall han har. Vart har du fått tag på den?

2011-11-05 @ 02:35:44
URL: http://sarajohannaholmstrom.blogspot.com
Postat av: Alexandra - mamma till Leia

Hej gumman. Men funkar det inte att ge ersättning till kvällen så han håller sig mättare längre? Och han är väl snart tillräckligt stor för smakportioner? Så då är ju gröt inga problem. Stor kram gumman

2011-11-05 @ 13:03:03
URL: http://triquetra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0