Helg och blöjor!

Man blir verkligen dagblind när man går hemma med bebis, men det som gör mig påmind om att det ändå är helg är att Erik är borta och jobbar. Supertråkigt, men ett ont måste. Idag har jag dock haft lite att göra så tiden har gått lite fortare. På förmiddagen var Benjamin och ja med Sara, hennes barn och några av hennes vänner. Efter det har vi jagat blöjor! Som vi jagat! Liberos 3or är små för dom har börjat läcka bajs. 4orna är för stora. Pampers köpte jag ett paket av för ett tag sen och det gör jag inte om! Dom lukta pyton! Icas och coops egna fanns bara för stora barn. Världsproblem, jag vet! Men! Efter många om och men fick jag äntligen tag på ett paket huggies. Fick prova dom på mässan förra veckan och dom verkade bra, så jag tror på dom! Förhoppningsvis kan vi fortsätta på dom nu. Synd bara att dom inte finns på vår vanliga affär utan att man måste gå upp för jordens längsta backe till en affär jag aldrig handlar på annars. Den ligger dessutom åt helt fel håll. Men men, hellre det och vi får bra blöjor än att Benjamins kläder ska bli förstörda!

Benjamin gillar huggies blöjor i alla fall!


Kommentarer
Postat av: Ulrika Jansson

När alva växte ur trean i libero så köpte vi libero up& go nr4 de satt mkt bättre :)

2011-10-24 @ 18:12:19
URL: http://ulllrica.blogg.se/
Postat av: Alexandra - mamma till Leia

Vi har oxå Huggies. De är bra. Lite små i storlekar, men bra. Och mycket billigare än libero. Men vi har ingen Maxi i Lund så vi kan bara köpa det när vi har vägarna förbi en sådan. Har inte hittat huggies på nåt annat ställe.

2011-10-24 @ 18:49:55
URL: http://triquetra.blogg.se/
Postat av: Marie

Vet att blöjor är en djungel! Pampers baby soft luktar illa och är rätt dåliga. Vi har (iof kör tove 4:or eftersom hon väger 9 kg=) Pampers Active fit och dom sitter jättebra och läcker väldigt sällan. Vet inte hur stor benjamin är, men kan rekommendera dom när han börjar komma upp i dom kilona =) Annars var Willys egna blöjor jättebra när tove vägde runt 7-8 kg.

2011-10-24 @ 20:16:45
URL: http://ivantanpaliten.blogg.se/
Postat av: Jennie

Hade Libero i början till hugo, tyckte då att dom fungerade jätte bra tills han blev lite större och de började läcka. Övergick till Pampers som jag stormtrivs med förutom den enkla 4:an då dom luktar så fort han har kissat, vi kör nattblöjans 4:a på dagarna också och det funkar super bra. Bättre uppsugningsförmåga tyderligen! Men har också funderat på Huggies, men där vi handlar har dom inte heller dom, suck! Blöjor är en djungel...

2011-11-01 @ 13:19:25
URL: http://jennieshemochhjartan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0