BVC

Jag glömde ju berätta om BVC besöket i veckan. Det var förvisso bara ett extrabesök för att väga honom, men ändå. Han har bara gått upp 130g på tre veckor. Nu väger han 6940g vilket är på tok för lite. Han vill ju inte äta. Men, de senaste två dagarna har jag lyckats få i honom tre-fyra skedar äppelgröt, så det kanske släpper snart. Sen äter han ju gärna frukt puréer, men "vanlig mat" går inte. I morse drack han lite ersättning till frukosten.

Men trotts att det går trögt med vikten så utvecklas han som han ska. Han är pigg, glad och otroligt aktiv. Jag trodde han tänk börja krypa framåt snart eftersom han tar sig bakåt. Men han har börjat resa sig mot saker nu istället, så jag vet inte om han tänker hoppa över krypet. Vi får se! Pratkvarn är han också, precis som sin mamma!

Men åter till vikten. Det är ju inte så konstigt att han inte går upp massor men tanke på hur aktiv han är nu. Det är full fart hela tiden. Babysim, sång och lek osv. Varje dag är det full fart. Det i kombination med att han inte är så stor i maten gör ju att det inte händer så mycket. Men, han går upp och det är det viktigaste även om det inte är så mycket! Sen önskar vi ju såklart att han kan bli lite mer matglad snart.


Tyckte för övrigt att bilden nedan var lite rolig. Vi känner igen oss så väl här hemma! Lillpyret!


Kommentarer
Postat av: Viktoria

Svar till "Ny dag med nya möjligheter"

Ja, jag hitta lite underkläder! :) Kram

2012-02-05 @ 11:48:12
URL: http://iwillfindlove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0