Dagisplats

Idag fick brev från kommunen, vi har fått erbjudande om en dagisplats till hösten. Blev jätteglad tills jag såg vart! På stans sämsta dagis som dessutom ligger totalt i andra ändan mot vart vi bor. Skitkul när man inte har körkort. Fattar inte hur kommunen tänker? Det finns 10 dagisar som ligger runt där vi bor men ändå placerar dom oss i andra änden av stan?

Nu finns två alternativ. Tacka ja till platsen och sedan ansöka om förflyttning till ett dagis vi vill ha honom på (kan gå jättefort - kan ta oändligt lång tid, troligtvis det sistnämnda enligt tanten på kommunen då det är extremt högt tryck nu till hösten) eller tacka nej och söka på nytt. Söker vi på nytt får han inte börja förrän i början på oktober och han kan hamna vart som helst. Jag vet varken ut eller in!


Kommentarer
Postat av: Marie

Men får ni inte välja dagis själva? alltså vilka ni ska ställa er i kö på? :S

2012-06-02 @ 12:39:10
URL: http://ivantanpaliten.blogg.se/
Postat av: Rebecka

åh jag förstår verkligen din frustration! VI var och kollade på "Caspers dagis" idag, och klumpen i magen blev ännu större.... Det enda som fanns var några gungor. Nu såg vi förvisso inte hela men det såg hemskt tråkigt ut, och det kommer att ta över en timme att lämna Casper varje morgon och samma att hämta. Plus att jag måste åka buss och iom det betala busskort (gratis med vagn men det är ju bara ena resan, åt andra håller är jag vagnslös) och det kostar drygt 500:-/mån plus att jag måste byta buss och hålla på! Gaah så arg man kan vara!!!

2012-06-02 @ 15:04:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0