Slut ammat

Nu har vi påbörjat operation "sluta amma" på riktigt. Igår morse bestämde jag mig för att sluta tvärt. Vi har länge försökt trappa ner men det har gått lite si så där dåligt. Och nu har han börjat bitas och rivas så nu är det verkligen inget mysigt längre. Dessutom är han ju ett år nu så han behöver inte bröstet egentligen.

Han ammade sista gången igår morse. Klarade sig utan hela dagen. Somnade i vagnen när vi va hos farmor utan problem. Men vid 21.15 vaknade han och var heeelt förstörd! I 1h och 15min grät och skrek han sig hes. Helt förtvivlad för att han inte fick bröstet. Jag visste dessutom att han va hungrig men han vägrade flaskan. Snacka om att jag kände (känner mig) mig som världens sämsta mamma! Men tillslut somnade han ju - utan bröstet. Men jag va beredd att ge upp några gånger, det måste jag erkänna!
Knappt 2h senare vaknade han igen, tokhungrig. Men den här gången Tog han flaskan efter 10min. Åt lite (40ml typ) och somnade om. Vaknade igen vid 05, drack några klunkar till och sov till 06.

Jag hoppas de närmsta dagarna går fort och att mina bröst anpassar sig snabbt. Dom gjorde riktigt ont i morse kan jag säga!


Kommentarer
Postat av: Rebecka

Åh vad duktig du är som kan stå emot! Verkligen starkt, och det kommer att löna sig i slutändan! Jag hejjar på er! Kram på er Sötnosar

2012-06-17 @ 10:38:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0