Onda cirkel

Denna onda cirkel måste få ett stop. Benjamin somnar tidigare och tidigare på kvällarna, men vaknar också allt tidigare. Jag begär inte att han ska sova hela förmiddagen, men lite längre än till strax efter 04 vore ju skönt. Har försökt hålla honom vaken längre på kvällen så han ska sova längre på morgonen, men det går ju så där lagom bra. Igårkväll deckare han redan 17.45. Dessutom har han vaknat en gång i timmen hela natten (förutom de första timmarna mellan 18-21). Jag känner mig helt förstörd! Det märks att jag inte fått sova en hel natt på 1,5 ÅR! Kroppen och psyket tar ut sin rätt.

Igår förmiddags lekte vi i sandlådan en stund innan farmor kom och hämtade skrutt. Han fick vara där under dagen så jag kunde städa i lugn och ro. Det går så mycket fortare och är mycket lättare att städa när man får vara själv. Dessutom tycker svärmor ändå att det är mysigt att ha honom hos sig!
Idag blir det babysim. Men först ska vi sova ett tag till. Benjamin tycks äntligen, efter snart 2h ha lyckats somna om.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0