Inskolningsveckan

I tisdags började vi inskolningen på dagis (förskolan). Första dagen var vi där i en timme och bekantade oss med lokalen och personalen. Han fick i lugn och ro utforska och se sig omkring medan mamma och pappa skrev papper och fick information. Dag nummer två skulle vi vara där i 1,5 timme men efter en timme vart han arg och ledsen efter att han blivit knuffad och ramlat. Bet sig i kinden gjorde han också så fröken tyckte vi skulle gå hem och ladda inför nästa dag. Så det gjorde vi. Tredje dagen (igår) va vi där i fyra timmar. Vi var med och lekte ute, hade fruktstund, åt lunch och sov middag. Allt gick bra utom vilan då han inte ville sova hos någon fröken eller på en madrass. Det var bara mamma som gällde. Men jag nattade och han sov ganska oroligt i en halvtimme innan han vaknade igen. Men allt som allt gick det jättebra och han verkar trivas!

Idag, på fjärde dagen fick jag vara med på fruktstunden när vi kom och sen tyckte dom att jag skulle gå. Benjamin gav mamma en puss och vinkade så snällt, sen följde han med fröken in och lekte. Så idag är första gången vi lämnat honom ensam på dagis. Vi får se hur det går. Jag sitter stand by ifall dom skulle ringa. Dom tror att det kan bli lite strul vid vilan men vill ändå försöka. Hör jag inget ska jag komma vid 13 och hämta. Vi håller tummarna för vår stora lilla kille!


När blev min bebis så stor??


Kommentarer
Postat av: Viktoria :)

Han växer alldeles för fort! Kommer ihåg första gången vi träffade honom då de första du sa när någon skulle hålla honom att man skulle hålla upp huvudet och nu springer han runt och hoppar i vattenpölar, de har gått för fort! :D

2012-10-15 @ 14:02:29
URL: http://nattstad.se/tikanvikan
Postat av: Satu med 4 småttingar och gravid

Va duktig han är! När ska han stanna själv hela dan? Mina pojkar har gått ni 2-3 veckor (tvillingar) och nu har dom bytt- den som inte alls grät den första veckan är jätte ledsen när jag går medans han som grät är lugn :)

2012-10-24 @ 13:13:14
URL: http://mybabydolls.blogg.se
Postat av: Lilla familjen

Det låter som att det går bra, hoppas det gör det i fortsättningen med (:
Ha en bra dag!

2012-10-24 @ 13:31:58
URL: http://www.tweju.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0