Nu är det nog!

Jag hade skrivit ett så långt och bra inlägg och så försvann allt. Så himla typiskt! Men jag gör ett nytt försök, om än kortare och inte lika utförligt. Here we go!

Det är mycket som förändras när man får barn, speciellt för oss kvinnor som bär barnet. Det är inte bara allt de där självklara runtomkring, utan även våra kroppar! Extra kilon, slapp hud, bristningar och gud vet allt. Allt kan man inte göra nått åt, vissa saker får man lära sig att leva med.


Men.
Nu får det vara nog!! Jag är trött på att inte kunna ha några kläder utan att känna mig och se tjock ut. Jag är trött på att inte orka. Jag är trött på min kropp. Bebis blir 9v i morgon. Nu är det slut på godismoff och noll förbränning.

På snart 3år har jag vart gravid i 18mån. Nu är det slut, nu är kroppen min igen, jag tar den tillbaka. Nu ska jag bli snygg och börja trivas med mig själv! Jag ska få tillbaka min rumpa!!

Denna lapp sitter nu på kylskåpet! Det ser inte mycket ut, men jag börjar ju på noll och just nu räcker detta för att göra slut på mig! Sen vartefter jag blir starkare kommer svårighetsgraden ökas på.

Jag har ca 10kg jag vill bli av med, så nu är det slut på onyttigheter varje dag. Jag kommer fortfarande unna mig ibland, men bara ibland. Pizza och liknande mat får det vara slut med nu. Portionerna skall även minska. Dock inte radikalt eftersom jag ammar och bebis behöver få i sig näringsrik mjölk. Så länge jag ammar får jag inte banta, men jag kan ju tänka på vad jag stoppar i mig.

Jag ger mig själv ett år. Innan jag fyller 25 ska kilona vara väck och min kropp starkare! Det är lite mindre än ett kilo i månaden (sen blir jag inte ledsen om det går fortare). Det är lagom när jag ammar och det ska jag bara klara! Som självpepp på vägen ska jag sätta upp mindre delmål med belöningar. Till exempel fixa naglarna, köpa nytt plagg, klippa håret eller liknande. Allt för att jag inte ska ge upp!

Heja mig! Jag ska bli en snygg morsa trotts tigerränder och fula tuttar. I can do it! Yes I can!


Kommentarer
Postat av: nursen.blogg.se

Heja heja!!

2013-08-07 @ 17:34:11
URL: http://nursen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0