...aj aj aj buff...

Benjamin har inte kommit till ro för att sova middag idag. Kanske hänger det ihop med att han tog sovmorgon till klockan 08.00 i morse? Jag gissar på de. I vilket fall så resulterade det i en gnällig eftermiddag stundvis. Så en timme tidigare än vanligt kröp jag ner i sängen med honom för att mysa lite och varva ner. Trodde jag. Nej, då fick han nån energikick och började leka med bilar. Brum brum hit och brum brum dit och såklart "bajjan" (bärgarn - från bilar filmen). Men det varade inte så länge, för jag började sjunga vaggvisor för honom/tillsammans med honom istället. Ett lysande knep för att avleda en musikälskande unge. Han lyssnade en-två gånger på varje sång och sen sjöng han med. Han är så duktig! Så musikalisk! (Det har han ärvt från sin pappa). Ikväll har han lärt sig trollmors sången. Det lät så gulligt när han sjöng "åh aj aj aj aj buff, åh aj aj aj aj buff" så jag trodde jag skulle smälta! Lilla godingen. Han sjöng den 3-4 gånger för sig själv och plötsligt blev det knäpptyst! Han slocknade rakt upp och ner mitt i sim egen sång. Älskade unge! Han va trött.


Moffade vindruvor till mellis tidigare idag. Mumsigt värre!


Kommentarer
Postat av: Rebecka

Vad kul att du har börjat uppdatera så mycket! Det gillar jag ;) Kram!

Svar: Jag gör mitt bästa ;)
Maja

2013-02-25 @ 09:35:00
Postat av: Runi

Trollmor <3

2013-02-28 @ 11:10:37
URL: http://ylvasmamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0