Vagnprovning & shopping

Det blev en spontan sväng till Örebro för Benjamin, mig och en vän igår. Vi åkte till babyproffsen för att prova barnvagnar. Syskonvagnar närmare bestämt! Vi provade den där babytravel las vegas som jag skrivit om i tidigare inlägg. Men den va tyvärr inget för oss, benstöden va på tok för korta och Benjamin bara ålade sig och ville ur. Dessutom va handtaget alldeles för högt för mig och eftersom det inte går att ställa så har vi nu fått stryka den från listan. Synd, för annars va den fin och smidig och har ett himla bra pris. Men men. Vi provade några andra modeller också. Benjamin föll för Emmaljungas nya monkey. Den gillade jag också, men den är väldigt väldigt bred och det kan bli svårt att ta sig igenom vissa dörrhål. Med 2,5mm tillgodo på vardera sida skulle den gå in i lägenheten om vi möblerade om. Bara de får mig en smula orolig. Funderar på hur det ska gå ute. Tex är hissen på vår tågstation väldigt smal och jag är tveksam till att vagnen går in. Så då faller vi tillbaka på en av marknadens dyraste vagnar igen, Bugaboo donkey. Både Erik och jag gillar ju den, men Benjamin är inte alls förtjust i den ergonomiska sittdelen. Han vill kunna luta sig tillbaka och "lägga upp benen". Ska jag betala multum så ska den passa alla i familjen. Så frågan är ju då om Benjamin vänjer sig vid att att benen inte går att "lägga upp" eller om han bara kommer hoppa omkring i vagnen och inte sitta still. Mycket funderingar, minst sagt!

När vi ändå va på babyproffsen så passade vi på att hämta ut babyboxen som man får gratis när man väntar barn. Den innehåller ett par tidningar, rabattkuponger, trosskydd och annat smått och gott som blöjor och tvättlappar. Benjamin fick en lastbil att leka med för att han va så duktig att prova vagnar.

Det blev även en runda på Marieberg för att hämta ut lite andra gratisgrejer. En fin body till bebis och en dregglis. Helt gratis. När vi ändå va runt och kika råkade jag hitta två fina t-shirts till Benjamin. Blir bra till sommaren. Bebis fick en söt liten mössa!


Kommentarer
Postat av: Runi

Den där mössan är allt för söt!

2013-02-14 @ 18:25:32
URL: http://ylvasmamma.blogg.se
Postat av: Marie

Du kan inte låna en cam eller nåt från någon då i några dagar? Då får ni testa ergonomisk sits ordentligt. Tove trivdes inte till en början men nu älskar hon att halvligga i den :)

2013-02-15 @ 20:24:56
Postat av: Therese

Kikar in lite! Hittade hit via FL!

Vi väntar också en liten tjej, BF är i mitten av juni.

Den där bodyn är ju bara för söt! Ska nog också köpa en sådan till vår tjej.

Kram Therese

Svar: Va kul att du hittat hit. Välkommen :)
Maja

2013-02-16 @ 11:48:49
URL: http://husochtradgard.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0