Mvc, vecka 22 (21+1)

Idag har vi vart på första mvc-besöket sedan inskrivningen. Det gick bra. Hon tog inga blodprover dock, det ville hon göra nästa gång istället. Lika så ville hon vänta med sf-mått. Däremot kände hon på magen och konstaterade att livmodern nådde 1-2cm ovanför naveln. Helt normalt med andra ord. Bebis hjärtljud låg på 130/min. Mitt blodtryck visade 105/70. Jag har gått upp 1kg och från och med idag ska jag börja äta järntabletter. En om dagen tills skruttan kommit ut. Urinprovet var utan anmärkning. Ja det var väl de! Nästa besök om nästan tre veckor.
Nu syns för övrigt hennes sparkar tydligt på utsidan av magen. Har legat halva förmiddagen och studerat buffarna! Hon är mycket starkare än va Benjamin va i samma vecka. Men så har jag ju moderkakan i bakvägg istället för framvägg som med Benjamin, så det påverkar garanterat! Plus att det är andra barnet och jag "vet hur det ska kännas" så att säga.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0