Lördag

Det är intressant hur min gravidkropp fungerar. Undrar om jag hinner lära mig hur den vill ha det egentligen? Jag har då inga större förhoppningar om de. Det är ju bara 11 veckor kvar till beräknat. Men iallafall, idag har jag skruvat om spjälsängen (höjde upp bottenplattan) och dammsugit rent madrasserna. På skoj satte jag dit spjälskyddet också, men det ska tvättas innan bebis kommer. Det tyckte min kropp va helt ok. Men stå på en stol och städa ur skafferiet va tydligen inte ok? Nä för då kom foglossningen som ett brev på posten! Bära ner julgranen (inte en dag förtidigt - jag vet!) i källaren va tydligen helt ok, men gå en liten promenad i hyfsat seg takt för att njuta av solen var inte ok. Nä för då kommer sammandragningarna. Som sagt, jag förstår mig inte på min kropp. Men ok, över lag har det kanske blivit lite för mycket idag med både tvätt och städ här hemma. Men ändå, hur ska jag veta vad som är ok när kroppen har sånna konstiga idéer för sig?
 
Jaja, Benjamin har haft en bra dag iallafall. Han har byggt med duplo och kört bilar. Kollat på film och självklart hjälp mamma med alla bestyr. Bäst va helt klart att skruva om spjälsängen. Det vart riktigt intressant och så var det ju väldigt mysigt att lägga sig i den när vi va klara. Det va tydligen perfekt att ligga i den och kolla ut på bilarna genom fönstret! Min lilla prins blev kung i det läget - iallafall om man frågar honom själv!
 
Middag ville han inte sova idag trotts att han va trött som en gnu. Jag försökte i flera omgångar med nej. Tillslut deckade han i vagnen när vi va ute och gick dock. Men då va klockan efter 16 nånting och det va mindre bra, för jag har inte lyckats få liv i honom efter de. Jag fick upp honom från vagnen, bytte blöja och tog på pyjamas. Han var vaken under tiden, men gapade, grät och vred sig. Så snart jag va klar slocknade han igen. Så ja, han har väl tagit natt helt enkelt. Kan ju inte tvinga honom utan är han trött så får han väl sova. Han behöver antagligen de! Men han har ju missat både middagen och kvällsvällingen samt tandborstningen och det känns väl sådär (har dock laddat med välling ifall han vaknar inatt och är hungrig).
 
Jag funderar på om det kan vara någon utvecklingsfas han är inne i nu för det har vart mycket störningar i sömnen på senaste. Det är även andra gången på kort tid som han inte sover middag och sen tar natt vid 16.30. Vi har i för sig märkt att det händer mycket med språket nu och det börjar komma medningar. Så kanske är det de han samlar energi till? Sen har han massor med tänder på gång. Dom växer så det knakar och han gör inte annat än tuggar på saker eller gräver med handen i munnen. Min lilla prins! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0